?>

Louis Vuitton markasının ardındaki sır

Lüks moda denildiğinde, akla ilk gelen markalardan biri hiç şüphesiz ki Louis Vuitton… İnce işçilikli, kaliteli malzemenin kullanıldığı lüks çantalar, markanın en önemli ürünü. Markanın imzası haline gelen monogram desenin arkasındaki 100 yılı aşan tarihi meraklıları iç

Ekonomi - 1 yıl önce

YÜRÜYEREK PARİS’E GİTTİ

Louis Vuitton, markanın arkasındaki isim, 1821 yılında Fransa'nın Jura bölgesindeki Anchay köyünde doğdu. Sadece 16 yaşındayken, iş bulmak için köyünden ayrıldı. Hayallerinin peşinden, yaya olarak Paris'e gitti. Yıl 1837’ydi.

İrili ufaklı yerlerde çalıştı. Ancak onun için dönüm noktası 1854 yılı oldu. Louis Vuitton kendi adını taşıyan şirketini kurdu ve yüksek kaliteli, el yapımı sandıklar ve valizler üretmeye başladı. O dönemde seyahat, sadece seçkinlerin özgürce yaşayabildiği bir lükstü. Vuitton'un yenilikçi tasarımları zenginlerin seyahat deneyimlerine başka bir boyut kattı. Düz üst kapaklı sandıkları, mükemmel detaylara sahip olarak sadece pratik değil aynı zamanda şıklık ve dayanıklılık konusunda nam saldı.

Louis Vuitton'ın en kalıcı miraslarından biri, ikonik monogram deseni oldu. Bu desen, 1896 yılında Louis'un oğlu Georges Vuitton tarafından tasarlandı. Desen LV harfleri, katlanmış dört yapraklı çiçekler ve geometrik şekilleri içeriyordu. Bu yenilikçi desen, taklitleri önlemek amacıyla tasarlandı.

ÜNÜ DÜNYAYA YAYILDI

Markanın kalite ve zanaat konusundaki ünü kısa sürede tüm dünyaya yayıldı. Louis Vuitton, 1885 yılında Londra'da ilk mağazasını açtı ve 19. yüzyılın sonuna gelindiğinde markanın dünya genelinde büyük şehirlerde bir şubesi vardı. Paris'teki meşhur Champs-Élysées mağazası 1913’te açıldı ve lüksün bir sembolü haline geldi.

ÜRÜN YELPAZESİNİ GENİŞLETTİ

Yıllar içinde Louis Vuitton, seyahat odaklı bir markadan tam teşekküllü bir moda gücüne dönüştü. 1997 yılında Marc Jacobs ilk kreatif direktör olarak atandı ve markaya yeni bir perspektif getirdi. Onun liderliği altında, Louis Vuitton hazır giyim ve aksesuarları tanıtarak valizler ve deri ürünlerinin ötesindeki ürün yelpazesini genişletti.

Louis Vuitton, yaratıcı işbirlikleri ile de ön plana çıktı. Stephen Sprouse, Takashi Murakami ve Jeff Koons gibi sanatçılarla yapılan işbirlikleri, lüks modanın sınırlarını zorladı. Bu işbirlikleri, sanat ile moda arasındaki önemli bir köprü kurdu.

patronlardunyasi.com

Haftanın Öne Çıkanları

Sıla Türkoğlu'nun unutmak istediği fotoğraf

2023-10-15 18:06 - Magazin

X'te hesap açmak artık ücretli olacak!

2023-10-18 14:07 - Teknoloji

Vakalar artacak. 10 milyon insanın ölümüne neden olacak

2023-10-20 22:07 - Sağlık

Sıfır araç kampanyaları başladı: İşte en ucuz sıfır otomobiller!

2023-10-21 02:06 - Teknoloji

Bakan Bak, A Milli Futbol Takımı'nı kutladı

2023-10-16 02:07 - Spor

Flaş iddia! Galatasaray'ın eski hocası Beşiktaş'a geliyor

2023-10-15 18:07 - Spor

Çıplak yatak pozunu paylaştı! 'Yataktan iş'

2023-10-20 17:07 - Politika

Badem üreticilerine müjde Resul Kurt'tan

2023-10-16 12:06 - Politika

TFF Başkanı açıkladı! Bilinmeyen Konya gerçeği

2023-10-16 03:06 - Spor

Galatasaray, Beşiktaş derbisi hazırlıklarını sürdürüyor

2023-10-15 16:06 - Spor

İlgili Haberler

Ekonomi yönetiminin yoğun takvimi başlıyor: Enflasyon, faiz kararı...

14:38 - Ekonomi

Türkiye İş Bankası'ndan kayyum iddialarına ilişkin açıklama yapıldı

03:38 - Ekonomi

Euro 41.10, sterlin 49.30, dolar 38.10 TL’den işlem görüyor

19:39 - Ekonomi

Euro 41.15, sterlin 49.35, dolar 38.20 TL’den işlem görüyor

18:09 - Ekonomi

Türkiye baklagilde dışa bağımlı: Üretim talebi karşılayamıyor!

16:09 - Ekonomi

Günün Manşetleri

İran, ABD'ye nota verdi: Olası bir saldırıya derhal yanıt verilecek

15:08 - Dünya

Ekonomi yönetiminin yoğun takvimi başlıyor: Enflasyon, faiz kararı...

14:38 - Ekonomi

Tekirdağ'da tarihi eser operasyonu: 184 sikke ele geçirildi

14:09 - Gündem

Volkan Konak'ın yıllar önceki sözleri ortaya çıktı: 'Bayramda ölenlere çok üzülüyorum'

13:39 - Gündem

Avcılar'da denizde havaya zehir saçan tanker: Bakanlık inceleme başlattı

13:09 - Gündem