?>

Louis Vuitton markasının ardındaki sır

Lüks moda denildiğinde, akla ilk gelen markalardan biri hiç şüphesiz ki Louis Vuitton… İnce işçilikli, kaliteli malzemenin kullanıldığı lüks çantalar, markanın en önemli ürünü. Markanın imzası haline gelen monogram desenin arkasındaki 100 yılı aşan tarihi meraklıları iç

Ekonomi - 1 yıl önce

YÜRÜYEREK PARİS’E GİTTİ

Louis Vuitton, markanın arkasındaki isim, 1821 yılında Fransa'nın Jura bölgesindeki Anchay köyünde doğdu. Sadece 16 yaşındayken, iş bulmak için köyünden ayrıldı. Hayallerinin peşinden, yaya olarak Paris'e gitti. Yıl 1837’ydi.

İrili ufaklı yerlerde çalıştı. Ancak onun için dönüm noktası 1854 yılı oldu. Louis Vuitton kendi adını taşıyan şirketini kurdu ve yüksek kaliteli, el yapımı sandıklar ve valizler üretmeye başladı. O dönemde seyahat, sadece seçkinlerin özgürce yaşayabildiği bir lükstü. Vuitton'un yenilikçi tasarımları zenginlerin seyahat deneyimlerine başka bir boyut kattı. Düz üst kapaklı sandıkları, mükemmel detaylara sahip olarak sadece pratik değil aynı zamanda şıklık ve dayanıklılık konusunda nam saldı.

Louis Vuitton'ın en kalıcı miraslarından biri, ikonik monogram deseni oldu. Bu desen, 1896 yılında Louis'un oğlu Georges Vuitton tarafından tasarlandı. Desen LV harfleri, katlanmış dört yapraklı çiçekler ve geometrik şekilleri içeriyordu. Bu yenilikçi desen, taklitleri önlemek amacıyla tasarlandı.

ÜNÜ DÜNYAYA YAYILDI

Markanın kalite ve zanaat konusundaki ünü kısa sürede tüm dünyaya yayıldı. Louis Vuitton, 1885 yılında Londra'da ilk mağazasını açtı ve 19. yüzyılın sonuna gelindiğinde markanın dünya genelinde büyük şehirlerde bir şubesi vardı. Paris'teki meşhur Champs-Élysées mağazası 1913’te açıldı ve lüksün bir sembolü haline geldi.

ÜRÜN YELPAZESİNİ GENİŞLETTİ

Yıllar içinde Louis Vuitton, seyahat odaklı bir markadan tam teşekküllü bir moda gücüne dönüştü. 1997 yılında Marc Jacobs ilk kreatif direktör olarak atandı ve markaya yeni bir perspektif getirdi. Onun liderliği altında, Louis Vuitton hazır giyim ve aksesuarları tanıtarak valizler ve deri ürünlerinin ötesindeki ürün yelpazesini genişletti.

Louis Vuitton, yaratıcı işbirlikleri ile de ön plana çıktı. Stephen Sprouse, Takashi Murakami ve Jeff Koons gibi sanatçılarla yapılan işbirlikleri, lüks modanın sınırlarını zorladı. Bu işbirlikleri, sanat ile moda arasındaki önemli bir köprü kurdu.

patronlardunyasi.com

Haftanın Öne Çıkanları

Sıla Türkoğlu'nun unutmak istediği fotoğraf

2023-10-15 18:06 - Magazin

X'te hesap açmak artık ücretli olacak!

2023-10-18 14:07 - Teknoloji

Vakalar artacak. 10 milyon insanın ölümüne neden olacak

2023-10-20 22:07 - Sağlık

Sıfır araç kampanyaları başladı: İşte en ucuz sıfır otomobiller!

2023-10-21 02:06 - Teknoloji

Bakan Bak, A Milli Futbol Takımı'nı kutladı

2023-10-16 02:07 - Spor

Flaş iddia! Galatasaray'ın eski hocası Beşiktaş'a geliyor

2023-10-15 18:07 - Spor

Çıplak yatak pozunu paylaştı! 'Yataktan iş'

2023-10-20 17:07 - Politika

Badem üreticilerine müjde Resul Kurt'tan

2023-10-16 12:06 - Politika

TFF Başkanı açıkladı! Bilinmeyen Konya gerçeği

2023-10-16 03:06 - Spor

Galatasaray, Beşiktaş derbisi hazırlıklarını sürdürüyor

2023-10-15 16:06 - Spor

İlgili Haberler

Ethereum’da hedef 5 bin dolar

23:38 - Ekonomi

SPK'dan kripto para borsalarına erişim engeli!

12:09 - Ekonomi

İşte küçük yatırımcıyı sarsan olaylar, işte o soru: Nazım Torbaoğlu’na kim ‘dur’ diyecek?

13:09 - Ekonomi

Döviz kurları…Dolar 34,98, euro 36,6, İngiliz Sterlini 44,4 TL’den işlem görüyor

12:39 - Ekonomi

BlackRock: Bitcoin’in geleceği hala belirsiz

12:38 - Ekonomi

Günün Manşetleri

Dışişleri Bakanı Ertuğruloğlu: 1960’lı yıllardan beri Rumların dezenformasyonuyla mücadele ediyoruz

21:09 - Gündem

17 yaşındaki çocuk 12 yaşındaki kuzenini av sırasında vurdu: Ailesi de tutuklandı

21:08 - Gündem

75 yaşındaki kayıp Mehmet Gökmen aranıyor

20:39 - Asayiş

Kuzeyboru sahasında Galatasaray'ı mağlup etti!

20:38 - Gündem

Dünyada en çok kullanılan isimler belli oldu

20:09 - Gündem