Elektrikli otomobil satışlarıyla tüm dünyada yankı uyandıran Tesla, bazı pazarlarda ise istediği başarıyı elde edemiyor. Bu pazarlardan birisi ise Güney Kore olmuş gibi görünüyor. Tesla'nın Ocak ayında Güney Kore'de sadece bir elektrikli araç sattığı ve Asya pazarında büyük bir düşüş yaşadığı ortaya çıktı.
Tesla, Ocak'ta Kore'de bir araç sattıSektör araştırmacısı Carisyou'nun verilerine göre Tesla, geçen ay Güney Kore'de tek bir Model Y satışı gerçekleştirdi. Bu, önceki aylara göre keskin bir düşüş yaşadığını gösteriyor. Elektrikli otomobil devi bu kadar kötü bir performansı en son Temmuz ayında yaşadı. 2022'nin yazında hiç araç satamamıştı.
Tesla satışlarındaki bu keskin düşüş, Güney Kore'nin genel elektrikli araç pazarındaki düşüşe de ışık tutuyor. Carisyou'nun verilerine göre, tüm otomobil üreticilerinin Ocak ayındaki elektrikli araç kayıtları Aralık ayına kıyasla yüzde 80 oranında azaldı.
Stellantis ve Tesla güçlerini birleştiriyor!
Stellantis, alt otomobil markalarının Tesla NACS şarj standardını benimseyeceğini açıkladı. 2025'ten itibaren Supercharger kullanacak.
Sektör gözlemcileri, Kore'de elektrikli araçların benimsenmesini zorlaştıran çeşitli zorluklara işaret ediyor. Yüksek faiz oranları ve enflasyon, tüketicilerin harcamalarını azaltmasına neden oldu. Elektrikli araçların bataryalarında çıkan yangınlar da güvenlik endişelerini artırmaya devam ediyor.
Ayrıca ülkedeki hızlı şarj altyapısının yaygın olmaması engel olmaya devam ediyor. Tesla için ek faktörler de söz konusu. Endüstri analistlerine göre birçok kullanıcı, Tesla'nın Çin'le olan üretim bağlarını sorun ediyor ve Çin fabrikalarının kalitesinden endişe duyuyor.
Tesla'nın ilerleyen süreçte Kore'de belirsiz bir döneme girdiği görülüyor. Pazar yavaşlarken ve rekabet artarken, otomotiv devinin nasıl ayakta kalacağını göreceğiz.