Türk Büro-Sen, 112 Acil Çağrı Merkezi çalışanlarının yaşadığı sorunlara ve çözüm önerilerine dikkat çekmek amacıyla bir basın açıklaması gerçekleştirdi.
Açıklamada, 112 Acil ÇaÄŸrı Merkezi'nin hayati bir görev üstlendiÄŸi ve personelin yoÄŸun bir tempoda çalıştığı vurgulanırken, yaÅŸanan bazı sorunların çalışma barışını ve hizmet kalitesini olumsuz etkilediÄŸi belirtildi.Türk Büro-Sen tarafından dile getirilen sorunlar ve çözüm önerileri ÅŸu ÅŸekilde:Özlük ve Sosyal Hakların Ä°yileÅŸtirilmesi: 112 çalışanlarının üstlendiÄŸi görevin önemi ve yoÄŸunluÄŸu göz önünde bulundurularak, özlük ve sosyal haklarının iyileÅŸtirilmesi talep edildi.Yıpranma Hakkı: Radyasyonlu ortamda çalışmaları nedeniyle meslek hastalıkları riskiyle karşı karşıya olan personele yıpranma hakkı verilmesi istendi.Çalışma YönetmeliÄŸi ve Saatlerinin Düzenlenmesi: Mevcut yönetmeliÄŸin güncellenmesi ve çalışma saatlerindeki eÅŸitsizliÄŸin giderilmesi gerektiÄŸi belirtildi.Fazla Çalışma Ãœcreti: 657 sayılı Kanun kapsamında fazla çalışma ücretinin ödenmesi ve resmi tatil/bayram günlerinde farklı deÄŸerlendirilmesi talep edildi.Personel Sayısının Artırılması: Yetersiz personel nedeniyle yaÅŸanan sorunların çözümü için yeni istihdam ve yaygın vardiya sistemine geçilmesi istendi.Ara Yönetici Kadroları: Motivasyon ve verimlilik artışı için ara yönetici kadrolarının (ÅŸef, müdür yardımcısı vb.) ihdas edilmesi gerektiÄŸi belirtildi.ÇaÄŸrı YoÄŸunluÄŸu Olan Ä°llerde Personel Takviyesi: ÇaÄŸrı yoÄŸunluÄŸunun yüksek olduÄŸu illerde acil personel takviyesi yapılması talep edildi.Valiliklere BaÄŸlı Birimlerde Görevlendirmelerin Sonlandırılması: 112 personelinin valiliklere baÄŸlı birimlerde görevlendirilmemesinin hizmet kalitesi açısından önemli olduÄŸu vurgulandı.Ek Ödeme EÅŸitsizliÄŸinin Giderilmesi: 6. ve 7. Dönem Toplu SözleÅŸme'de sadece “ÇaÄŸrı Karşılama Memuru” unvanlı personele saÄŸlanan ek ödeme puan artışının tüm 112 personeline uygulanması istendi.Tayın Bedeli: DiÄŸer bakanlıklara baÄŸlı 112 çalışanlarının yararlandığı döner sermaye ve tayın bedeli gibi ödemelerden 112 Acil ÇaÄŸrı Müdürlüğü personelinin de faydalanması talep edildi.
Türk Büro-Sen, dile getirilen sorunların çözümü ve taleplerin karşılanması halinde personelin memnuniyetinin ve kurum aidiyetinin artacağını, bunun da hizmet kalitesini olumlu yönde etkileyeceğini belirtti.Sendika, 112 Acil Çağrı Merkezi çalışanlarının sorun ve taleplerinin takipçisi olmaya devam edeceğini vurguladı.
Açıklamada, 112 Acil ÇaÄŸrı Merkezi'nin hayati bir görev üstlendiÄŸi ve personelin yoÄŸun bir tempoda çalıştığı vurgulanırken, yaÅŸanan bazı sorunların çalışma barışını ve hizmet kalitesini olumsuz etkilediÄŸi belirtildi.Türk Büro-Sen tarafından dile getirilen sorunlar ve çözüm önerileri ÅŸu ÅŸekilde:Özlük ve Sosyal Hakların Ä°yileÅŸtirilmesi: 112 çalışanlarının üstlendiÄŸi görevin önemi ve yoÄŸunluÄŸu göz önünde bulundurularak, özlük ve sosyal haklarının iyileÅŸtirilmesi talep edildi.Yıpranma Hakkı: Radyasyonlu ortamda çalışmaları nedeniyle meslek hastalıkları riskiyle karşı karşıya olan personele yıpranma hakkı verilmesi istendi.Çalışma YönetmeliÄŸi ve Saatlerinin Düzenlenmesi: Mevcut yönetmeliÄŸin güncellenmesi ve çalışma saatlerindeki eÅŸitsizliÄŸin giderilmesi gerektiÄŸi belirtildi.Fazla Çalışma Ãœcreti: 657 sayılı Kanun kapsamında fazla çalışma ücretinin ödenmesi ve resmi tatil/bayram günlerinde farklı deÄŸerlendirilmesi talep edildi.Personel Sayısının Artırılması: Yetersiz personel nedeniyle yaÅŸanan sorunların çözümü için yeni istihdam ve yaygın vardiya sistemine geçilmesi istendi.Ara Yönetici Kadroları: Motivasyon ve verimlilik artışı için ara yönetici kadrolarının (ÅŸef, müdür yardımcısı vb.) ihdas edilmesi gerektiÄŸi belirtildi.ÇaÄŸrı YoÄŸunluÄŸu Olan Ä°llerde Personel Takviyesi: ÇaÄŸrı yoÄŸunluÄŸunun yüksek olduÄŸu illerde acil personel takviyesi yapılması talep edildi.Valiliklere BaÄŸlı Birimlerde Görevlendirmelerin Sonlandırılması: 112 personelinin valiliklere baÄŸlı birimlerde görevlendirilmemesinin hizmet kalitesi açısından önemli olduÄŸu vurgulandı.Ek Ödeme EÅŸitsizliÄŸinin Giderilmesi: 6. ve 7. Dönem Toplu SözleÅŸme'de sadece “ÇaÄŸrı Karşılama Memuru” unvanlı personele saÄŸlanan ek ödeme puan artışının tüm 112 personeline uygulanması istendi.Tayın Bedeli: DiÄŸer bakanlıklara baÄŸlı 112 çalışanlarının yararlandığı döner sermaye ve tayın bedeli gibi ödemelerden 112 Acil ÇaÄŸrı Müdürlüğü personelinin de faydalanması talep edildi.
Türk Büro-Sen, dile getirilen sorunların çözümü ve taleplerin karşılanması halinde personelin memnuniyetinin ve kurum aidiyetinin artacağını, bunun da hizmet kalitesini olumlu yönde etkileyeceğini belirtti.Sendika, 112 Acil Çağrı Merkezi çalışanlarının sorun ve taleplerinin takipçisi olmaya devam edeceğini vurguladı.