Ulaş Yıldız’ın haberi
Adana’da 1965 yılının aralık ayının 13’ünde dünyaya geldi. Londra'da Richmond College'da işletme üzerine eğitim aldı. 1988 yılında Türkiye'ye geri döndü. Bu tarihten itibaren Sabancı Grubu’na bağlı Teksa A.Ş., Bossa T.A.Ş. Yünsa A.Ş. şirketlerinde çeşitli kademelerde çalıştı, yönetim kurulu üyelikleri yaptı.
2006 yılında medya, perakende, turizm, sağlık, denizcilik, inşaat ve sanat alanlarında faaliyet göster Mediasa Media Group'u kurdu.
2009'da Sabancı Holding'ten ayrılan abisi Ömer ile birlikte Densa Holding'i kurdu.
Bahsettiğimiz isim Demet Sabancı...
Hacı Sabancı-Özcan Sabancı çiftinin kızı, Hacı Ömer Sabancı’nın torunu, Sakıp ve Özdemir Sabancı’nın yeğeni.
Çocukluk yaşlarında piyanist olmak istiyordu. Ardından çikolata fabrikası kurma hayaliyle büyüdü. Çocukluktan gelen sanat sevdası ve girişimci ruhu onu bugünlere getirdi.
İş dünyasındaki başarılarının yanı sıra bir elini hep kadınların üzerinde tuttu. Sağlıklı bir nesil için kök hücre tedavisine el attı. Türkiye’nin kültürünü sanatını dünyaya tanıtan gönüllü bir elçi oldu.
Patronlar Dünyası sordu, Demet Sabancı anlattı…
PANDEMİ BİZE SİSTEMİN ÇARESİZ KALACAĞINI GÖSTERDİ
Ne kadar dünya değişiyor, gelişiyor desek de pandemi bize bütün sistemin çaresiz kalacağı, kendini korumak için kapanmaktan başka yol bulamayacağını gösterdi. Yine dünya ciddi bir siyasal gerilim sürecinden geçiyor. Siyasi ve ekonomik krizlerin nerde ve ne zaman patlayacağını tahmin etmek de imkansız. Eskisine oranla daha öngörülemez bir düzende çalışıyor ve iş yapıyoruz.
PLANLARIN ÇÖPE GİTME İHTİMALİ VAR
Bütün risklere hazırlıklı olmak diye bir şey mümkün değil. Elbette mega trendler var. Dünyanın nereye doğru gittiğini izlemeye çalışıyoruz. Hizmet ve ürünlerimizi bu trende göre şekillendiriyoruz. Ancak yaptığınız planların çöpe gitme ihtimalleri de hızla artıyor. Riski yönetmekle ilgili süreler kısalıyor, maliyetler ise artıyor.
Daha kısa vadeli planların daha faydalı olacağı bir çağa girdiğimizi düşünüyorum. Büyüme planlarının daha sık güncelleneceği, daha küçük risklerin alınacağı bir dönem bu.
DAHA ESNEK HAREKET EDEBİLEN İŞLETMELERİ DÖNEMİ GELİYOR
Ayrıca daha küçük ve dolayısıyla daha esnek hareket edebilecek işletmelerin de dönemi yeniden geliyor olabilir. Büyük organizasyonların kayıpları büyük değişikliklerde daha yüksek oluyor. Bu sebeple daha kısa vadeli plan yapabilen, hızlıca içerik değiştirebilen, büyüme planlarını yaptığı işe bağlı olarak finanse eden yapılar gelişecektir diye düşünüyorum.
KİMSENİN ACI ÇEKMEDİĞİ BİR DÜNYA VE TÜRKİYE…
Genellikle insan merkezli işler yapıyorum. Sağlık gibi, eğitim gibi, e- ticaret gibi, turizm gibi, alışveriş gibi sosyal çıktısı olan alanlarda çok orijinal işler yaptık yapmaya da devam edeceğiz mutlaka.
Ama şu aralar tüm dünyayı saran soğuk ve sıcak savaşlar... Yaşadığımız bu kaos ortamının biran önce bitmesini, kimsenin acı çekmediği bir dünya, bir Türkiye ümidindeyim. Bu içinde bulunduğumuz durumlardan tüm sektörler etkilenecek gibi duruyor... İlk öncelik bu belirsiz, huzursuz, tedirgin ortamdan biran önce kurtulmak. İşte bu yüzden mevcut işlerimize yoğunlaştık.
ÇIKIŞ NOKTAMIZ ATATÜRK VE İNKILAPLARI OLMALI
Cumhuriyet ve Atatürk, öncelikle bir bütün. İlk önceliğimiz bu olmalıdır. Cumhuriyetin ikinci yüzyılına başlarken, çıkış noktası yine Atatürk ilkeleri ve inkılapları olmalıdır. Bunun da en önemlisi yurtta sulh cihanda sulh yaklaşımıdır. Barış içinde yaşayan, üreten, paylaşan bir Türkiye idealinden uzaklaşmamak gerekir. Türkiye örnek bir ülkedir. Bölgesi için bir örnektir. Dünya için bir örnektir. Bu büyük başarımızı üretim ve ihracatla ekonomik olarak da geliştirdiğimizde Türkiye'nin potansiyeli bütün insanlarına refah sağlayacak kadar büyüktür.
TÜRK KADINI KARARLI VE CESUR OLMALI
Öncelikle Türk kadını, Cumhuriyet kadını, kararlı ve cesur olmalı. Kendilerine olan güvenleri projeleri ekibine olan inançları asla değişmemeli, asla ve asla atılım yaparken korkmamalılar. Her zaman için dikkatli olmak gerek. Elinize geçen fırsatları avantaja çevirmeyi öğrenmek gerek. Daha fazla cesaret, daha fazla yaratıcılık ve çok daha fazla girişim.
Çoğu kişi kadınları bir işgücü olarak görüyor, bense daha çok onların girişimci yanları ile ilgiliyim. Her konum ve durumdaki kadının girişimciliğe özendirilmesi gerektiğini düşünüyorum. Dünya da mikro kredilerle mucizeler yaratan kadınları biliyoruz. Özellikle Türk kadınının bundan daha fazlasını yapabileceğine inanıyorum. Bütün çabamız kadınlarımızı da buna inandırmak.
KADINLAR İÇİN SHOPSA AKADEMİYİ KURDUK
Türkiye'nin üretici ve girişimci kadınlarına pazar desteği sağlamak amacı ile yola çıkan Shopsa.com.tr, yerli ürünlerin markalaşmasına, teknik destekler sağlanmasına, kooperatifçiliğin yaygınlaştırılması için yerel yönetimlerle iş birliği başlatarak farkındalığın artırılmasını, katılımın sağlanmasını hedefliyor.
Kadınların ekonomiye etkin katılımının desteklenmesi ve girişimcilik becerilerinin artırılması yönünde kapsamlı eğitimlerin her bölgede uygulanabilmesi için kaynak sağlanması ve iş birliğinin tesis edilmesi adına Shopsa Akademi’yi kurduk. Shopsa Adademi’nin ilk eğitimlerini de pilot şehir olarak belirlediğimiz Nevşehir, Adana, Mardin, Diyarbakır, Bursa da yaptık.
KADINLARA SADECE ÜRETİMİ DEĞİL SATMAYI DA ÖĞRETTİK
Bu süreç de kadınlarımıza, e-ticaret ve kendilerinin gelişimi konusunda eğitim verdik. Sadece üretmeyi değil aynı zamanda bunun sürekliliğini ve kalite standardını yükselterek satışa dönüştürmeyi hedeflediğimiz Milli Eğitim Bakanlığı onaylı eğitim programı geliştirdik. Yakın bir tarih de ise Ordu, Kahramanmaraş, Şanlıurfa, Kayseri olarak devam edeceğiz.
En son 250 hanımın katılımıyla Bursa’daydık. Başarı, emek, çaba inanılmaz hikayeler var. Hepsi ile gurur duyuyoruz.
BEN DE VARIM DİYEN KADINLAR İÇİN ALTERNATİF SUNUYORUZ
Shopsa bir büyük boşluğu doldurmak bir büyük trendi fırsata çevirmek için kuruldu. Üreten ve çalışan kadını merkezine alan Shopsa kadının ekonomiye katılması, aile içindeki rolünün geliştirilmesi gibi sosyal çıktılar için kuruldu. Ama bütün hedefimiz sosyal çıktılar üretmek değil.
Elektronik ticaretin hızla geliştiği, yöresel ve sağlıklı ürünlere talebin arttığı ve küçük üreticinin kendine pazarda yer bulduğu bir çağdan geçiyoruz. Shopsa bütün bu hedefleri aynı anda bünyesinde barındıran bir ticari platform ve kadınların gücüyle kendine belli bir yer açtı. Ben de varım, ben de üretiyorum, ben de kazanmak istiyorum diyen kadınlar için güçlü bir alternatif sunuyoruz. Tek tek küçük girişimcileri bularak, küçük girişimcilerden büyük bir ekosistem yaratmayı hedefliyoruz.
Shopsa’nın sağlayacağı başarının sosyal çıktıları olması daha çok destek görmemize sebep oluyor. Bu da son derece anlaşılır ve haklı bir durum. Özellikle Anadolu’ya giderek kadınların ekonomiye kazandırılmasına çok güçlü bir destek veriyoruz.
patronlardunyasi.com